• Home
  • Mensenhandel aanpak
    • Mensenhandel
  • Ketenaanpak
  • Trainingen
    • Lezingen
    • Downloads
  • Over BuroRens
  • Links

 
Laatst aangepast 22-2-2016

Contact

 

 
 

Algemene voorwaarden BuroRENS

Artikel 1: voorwaarden toepassing
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle zakelijke overeenkomsten tussen
BuroRENS en opdrachtgevers over de uitvoer van trainingen, workshops, opleidingen, coachingsgesprekken of andere activiteiten die de vergroting van kennis, inzicht en vaardigheden van mensen tot doel hebben.
1.2 In de hierop volgende tekst draagt de naam “BuroRENS” de volgende betekenis: “BuroRENS en de voor de uitvoer van overeengekomen opdrachten door deze organisatie ingeschakelde derden”.
1.3 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen bindend in goed overleg en wanneer BuroRENS deze afwijkingen nadrukkelijk schriftelijk aan de opdrachtgever heeft bevestigd.

Artikel 2: kwalificaties overeenkomsten
2.1 Er is sprake van een overeenkomst wanneer de opdrachtgever aan BuroRENS een schriftelijke opdracht verstrekt voor het opleiden, trainen of coachen van één of meer deelnemers. Zo’n schriftelijke opdracht kent verschillende verschijningsvormen, waaronder een getekende offerte, een getekend contract, een brief, een e-mail of een ingevuld inschrijvings- of aanmeldingsformulier van BuroRENS. Het is ook mogelijk dat BuroRENS in goed overleg met de opdrachtgever een brief stuurt om een mondelinge opdracht te bevestigen.

Artikel 3: rechten en plichten
3.1 Bij elke overeenkomst tussen BuroRENS en haar opdrachtgevers verplicht BuroRENS zich ertoe de overeengekomen inspanningen te verrichten volgens de hoogste normen van vakmanschap en zorgvuldigheid die de opdrachtgever van BuroRENS kan en mag verwachten op het moment dat de opdracht tot stand komt.
3.2 Met elke overeenkomst tussen BuroRENS en haar opdrachtgevers accepteert BuroRENS een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Het spreekt daarbij voor zich dat BuroRENS zich als leverancier niettemin tot het uiterste inspant om een resultaat te bereiken dat voor beide partijen bevredigend is.
3.3 BuroRENS heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van een met BuroRENS gesloten overeenkomst. BuroRENS verplicht zich hierbij om deze derden met de hoogst mogelijke zorg te selecteren om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
3.4 Als één van de in een overeenkomst betrokken partijen wezenlijk tekort schiet in de nakoming van haar verplichtingen en, na hier uitdrukkelijk door de andere partij op gewezen te zijn, deze verplichtingen niet binnen een redelijke termijn alsnog nakomt, is de andere partij bevoegd de overeenkomst te beëindigen zonder dat de beëindigende partij de tekort schietende partij enige vergoeding verschuldigd is. De tot de beëindiging wèl geleverde prestaties worden op de overeengekomen wijze betaald.
3.5 Als BuroRENS voor het nakomen van haar verplichtingen afhankelijk is van informatie of medewerking van de opdrachtgever of cursist(en), is BuroRENS van haar verplichtingen gevrijwaard wanneer de opdrachtgever of cursist(en) nalaten om de benodigde informatie of medewerking tijdig en gedegen te verlenen.
3.6  Als de met BuroRENS gesloten overeenkomst betrekking heeft op het herhaaldelijk leveren van eenzelfde prestatie bij de opdrachtgever, is de met BuroRENS gesloten overeenkomst van kracht voor de duur van één jaar, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen. Zo’n overeenkomst wordt steeds stilzwijgend verlengd voor de duur van een jaar. Iedere partij kan drie maanden voor deze verlenging de overeenkomst schriftelijk opzeggen, waarbij partijen op grond van een dergelijke opzegging over en weer niet tot een schadevergoeding verplicht zijn.

Artikel 4: doorgang, plaatsing, toelating en vervanging van deelnemers
4.1 Trainingen, workshops, opleidingen, coachingsgesprekken of andere activiteiten die de vergroting van kennis, inzicht en vaardigheden van mensen tot doel hebben gaan alleen door als zich voldoende deelnemers hebben aangemeld. Als er onvoldoende deelnemers zijn, bespreekt BuroRENS mogelijke alternatieven met de opdrachtgever of deelnemer.
4.2 BuroRENS plaatst deelnemers aan een bepaalde training, workshop, opleiding of andere karakteristieke activiteit van BuroRENS in de volgorde waarin de aanmelding heeft plaatsgevonden.
4.3 Op sommige van onze programma’s zijn toelatingseisen van toepassing. In zulke gevallen is toelating tot deze programma’s afhankelijk van een schriftelijke of mondelinge toetsing van het niveau van de deelnemer(s). 
4.4 Een deelnemer kan zich in goed overleg met BuroRENS en de organisatie waar deze persoon toe behoort laten vervangen door een andere deelnemer als de wijziging tenminste 48 uur voor aanvang van de eerste trainingsdag schriftelijk (dit mag ook per e-mail!) aan BuroRENS is doorgegeven. Voor vervanging berekent BuroRENS een bedrag van € 50,= aan administratiekosten door aan de opdrachtgever. Als het gaat om een programma waarop toelatingseisen van toepassing zijn, vervalt de mogelijkheid tot vervanging, tenzij tijdige toetsing organisatorisch haalbaar is. De kosten voor de toetsing van de vervanger worden doorberekend aan de opdrachtgever.

Artikel 5: verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging van lopende of open programma’s

5.1 Verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging van een overeenkomst met BuroRENS kan alleen schriftelijk plaats vinden.

5.2 Wanneer een deelnemer zonder tijdige schriftelijke kennisgeving om wat voor reden dan ook niet deelneemt aan een programma op de datum waarop de deelnemer geplaatst is, is geen sprake van verplaatsing, annulering, ontbinding dan wel opzegging en blijven de oorspronkelijke financiële afspraken tussen BuroRENS en haar opdrachtgever ongekort van kracht.
5.3 In het geval van lopende of open trainingsprogramma’s is verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging kosteloos mogelijk tot zes weken voor aanvang van de eerste bijeenkomst.
5.4 Voor verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging tussen zes en vier weken voor aanvang berekent BuroRENS een bedrag van € 250,= administratiekosten aan de opdrachtgever door. De overige kosten komen met de verplaatsing, annulering, ontbinding dan wel opzegging tussen zes en vier weken voor aanvang te vervallen.
5.5 Bij annulering, ontbinding en opzegging binnen vier weken voor aanvang van de eerste cursusdag is de opdrachtgever verplicht 100% van het cursusgeld aan BuroRENS te vergoeden.
5.6 Bij verplaatsing binnen vier weken voor aanvang van de eerste cursusdag is de opdrachtgever verplicht om 50% van het cursusgeld aan BuroRENS te vergoeden voor de eerder besproken data.
Artikel 6: verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging van maatwerk
6.1 In het geval van trainingen die BuroRENS voor de opdrachtgever op maat heeft gemaakt is verplaatsing, annulering, ontbinding en opzegging kosteloos mogelijk tot acht weken voor aanvang van de eerste bijeenkomst.
6.2 Als de opdrachtgever binnen acht weken voor aanvang van de eerste bijeenkomst een door BuroRENS op verzoek van de opdrachtgever ontwikkelde opleiding verplaatst, annuleert, ontbindt of opzegt, brengt BuroRENS naast een bedrag van € 250,= administratiekosten de door BuroRENS gemaakte en schriftelijk te specificeren ontwikkel- en uitvoeringskosten in rekening bij de opdrachtgever.
6.3 Bij annulering, ontbinding en opzegging binnen vier weken voor aanvang van de eerste cursusdag is de opdrachtgever verplicht 100% van de afgesproken kosten (omvattende: ontwikkelkosten, cursusgeld en eventuele locatiekosten) aan BuroRENS te vergoeden.

Artikel 7: betalingsvoorwaarden
7.1 Alle door BuroRENS opgegeven prijzen zijn exclusief BTW. Betalingen moeten binnen veertien dagen na factuurdatum verricht zijn. Bij niet tijdige betaling is de opdrachtgever de wettelijk vastgestelde vertragingsrente verschuldigd en buitengerechtelijke incassokosten tot een beloop van 15% van het niet tijdig betaalde bedrag.

7.2 Binnen bepaalde omstandigheden (waaronder het ontwikkelen van maatwerk, het voorzien van bijzondere faciliteiten en het bedienen van een afwijkende omvang van groepen) kan BuroRENS in overleg met de opdrachtgever voor aanvang van haar werkzaamheden een betalingsvoorschot of daarmee gelijk te stellen zekerheid verlangen.

Artikel 8: overname van personeel
8.1 Het is geen van de in een overeenkomst betrokken partijen toegestaan tijdens de looptijd van de overeenkomst en/of binnen een jaar na beëindiging van de overeenkomst personen die vanuit de andere partij betrokken zijn of zijn geweest bij de uitvoering van een overeenkomst in dienst te nemen, anderszins werkzaamheden te laten verrichten of hiertoe met deze personen te onderhandelen, anders dan na voorafgaand mondeling overleg en schriftelijke toestemming van de andere partij.

Artikel 9: intellectuele eigendom en auteursrechten
9.1 De bij de voorbespreking, voorbereiding en/of uitvoer door BuroRENS aan de opdrachtgever verstrekte stukken, zijn uitsluitend bestemd om gebruikt te worden bij de uitvoer van de overeengekomen opdracht en mogen niet worden vermenigvuldigd of ter beschikking worden gesteld aan derden.
9.2 Wanneer auteursrechten of rechten van intellectueel eigendom berusten op stukken die gebruikt worden bij de voorbespreking, voorbereiding en/of uitvoer van door BuroRENS aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten, is en blijft BuroRENS voor, tijdens en na de opdracht (behoudens licenties van derden) houder of eigenaar van deze rechten. De opdrachtgever krijgt alleen een niet-overdraagbaar gebruiksrecht voor zover dat voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.

Artikel 10: aansprakelijkheid
10.1 BuroRENS is alleen aansprakelijk voor aan haar toegerekende directe schade die aantoonbaar het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van BuroRENS.
10.2 Voor aan haar toegerekende indirecte schade kan BuroRENS in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld. Ook vermeende psychische schade die deelnemers claimen te hebben opgelopen tijdens projecten die BuroRENS bij de opdrachtgever verricht heeft, valt onder deze clausule.
10.3 Wanneer BuroRENS is gehouden aan vergoeding van door de opdrachtgever geleden schade, is deze vergoeding beperkt tot maximaal de overeengekomen vergoeding van de opdracht.
10.4 De totale vergoeding van BuroRENS aan haar opdrachtgevers kan nooit meer bedragen dan € 5.000,=.
10.5 Wanneer lichamelijke beweging of sportieve activiteiten deel uitmaken van projecten die BuroRENS uitvoert bij een opdrachtgever, staat het de deelnemers vrij om wel of niet aan deze activiteiten deel te nemen. In deze gevallen is het aan de deelnemers zelf om te bepalen of deelname voor hen verantwoord en aanvaardbaar is.

Artikel 11: geheimhouding van vertrouwelijke informatie
11.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit herkenbaar voortvloeit uit de aard van de informatie.
11.2 Als de gebruiker op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en als de gebruiker zich niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is gebruiker niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade die hierdoor is ontstaan.

Artikel 12: persoonsgegevens

12.1 Tenzij opdrachtgever nadrukkelijk aangeeft hier bezwaar tegen te hebben verleent de opdrachtgever BuroRENS bij het aangaan van een overeenkomst toestemming om persoonsgegevens van deelnemers in haar bestand op te nemen voor informatieve doeleinden. BuroRENS beheert deze gegevens zorgvuldig en overeenkomstig de wettelijke voorschriften; benut ze uitsluitend voor eigen doeleinden en stelt de gegevens niet ter beschikking aan derden.

 

 
© BuroRens 2016 Algemene voorwaarden All rights reserved. Powered and designed by
web page counters